Twee dagen vol inspiratie, online marketing trends en gezelligheid. Een bijeenkomst van ruim 200 ondernemers die willen knallen met online marketing. Een fijne locatie met goede koffie! Dit alles georganiseerd door de IMU.
De organisatie noemde hun seminar “Hét online marketing evenement van Nederland” en ik denk dat ze goed in de richting zitten.
Nee, ik ben niet ingehuurd of gedwongen om iets te schrijven over dit evenement, maar ik wilde mijn ervaring graag met jou delen. 😉
![Online Marketing Seminar door IMU [Terugblik] Danny Moons bij online marketing event imu.nl](https://hulpmetmarketing.nl/wp-content/uploads/2018/03/Danny-Moons-bij-online-marketing-event-imu.nl_.jpg)
Oeps… “Even pijlen wat men van het evenement vindt”
Dag 1 van het evenement
Zoals gewoonlijk, was ik veel te vroeg. Gelukkig was er een grote ontvangstruimte met meer dan genoeg koffie en lekkernijen. Met zoveel ondernemers en marketeers was het natuurlijk niet moeilijk om aanspraak te vinden. Zo gezegd, zo gedaan..
Tonny Loorbach, oprichter van de IMU, opende het seminar met een leuk praatje en daagde ons uit zoveel mogelijk handen te schudden. Maar dat was niet alles… Tonny daagde hij ons later nogmaals uit, maar nu om iedereen te knuffelen. Awkward? Nee joh!
Dit waren de sprekers van dag 1:
- Marco Derksen (Marketingfacts) over de digitale transformatie
- Tonny Loorbach (IMU) over webpsychologie
- Sanny Verhoeven (Sanny Zoekt Geluk) over videomarketing
- Barrie Höster (ContentKing) over zoekmachine-optimalisatie
- Mystery Act, een magische afsluiting
Ik was net zo nieuwsgierig als jij bij het lezen van “Mystery Act”. Het was een waanzinnig leuke afsluiting van de dag door een geweldige ondernemer.
De verbazing was groots, net als het applaus.
Het magische einde werd door niemand minder dan Goochelaar Alex Buijk. Hij toverde papiersnippers om in een volledige website, ontsnapte uit handboeien en nam ons mee in zijn marketing funnel.
Dag 2 van het evenement
Ja.. Ik was weer te vroeg en genoot weer van heerlijke koffie. Een ideaal moment om even snel te netwerken en me voor te bereiden op nog vijf sprekers. Deze dag beloofde erg leerzaam te worden op zowel marketing- als persoonlijk vlak.
Dit waren de sprekers van dag 2:
- Albert Sonnevelt over de psychologie van succes
- Christ van der Krieke (Switch) over Facebook advertising
- Edwin Bron (Feedback Company) over review marketing
- Monique Bouwkamp (Beads and Basics) over social media voor e-commerce
- Martijn van Tongeren (IMU) over marketing funnels en segmentatie
Tijdens de uitleg van Albert Sonnevelt stonden we met 200 man binnen no-time te squatten om ‘even wakker te worden’. Na de lunch kregen we mini legertraining. Kortom, alle hapjes werden er ter plekke afgetraind.
Na alle informatie was het dan toch echt tijd om een biertje te drinken met uiteraard nog wat hapjes. Dit leverde meerdere leuke gesprekken op met een leuk resultaat…!