Weergave filter Google Analytics

24-02-2018

Met behulp van een weergavefilter kun je binnen Google Analytics gegevens specifieker meten. Je kunt namelijk gegevens opnemen en uitsluiten waardoor je enkel de gewenste gegevens te zien krijgt. Een voorbeeld is het uitsluiten van je eigen IP-adres, zodat je een realistischer beeld krijgt van het aantal bezoekers op jouw website.

Wauw, ik heb 500 bezoekers in de eerste week dat mijn website live is! Maar…. ik heb geen filter ingezet… Heb ik echt 491 keer zelf gekeken?!

Het is wat overdreven, maar je kunt heel vaak je eigen website bekijken om verschillende redenen. Dat is juist goed, maar je wilt niet dat deze gegevens worden opgenomen. Het is namelijk geen relevante data.

Er zijn twee categorieën binnen de weergavefilters:

  • Vooraf gedefinieerde filters
  • Aangepaste filters

De vooraf gedefinieerde filters zijn simpel in te stellen en zijn standaard. Deze gegevens kun je hiermee opnemen/uitsluiten:

  • Verkeer van een IP-adres
  • Verkeer van het domein van een bedrijfsnetwerk of een internet
  • Verkeer naar een ‘sub directory’. Bijvoorbeeld hulpmetmarketing.nl/diensten/
  • Verkeer naar een hostnaam. Bijvoorbeeld: leden.hulpmetmarketing.nl. Deze link bestaat overigens niet hoor! 

Als we gaan kijken naar aangepaste filters zijn er nog veel meer mogelijkheden. Kijk maar:

Weergave filter Google Analytics

Lees hier hoe je Google Analytics zelf binnen je website kunt instellen.

Hulp nodig met je website?

Recente blogs

Een Facebook shop beginnen doe je zo

Een Facebook shop beginnen doe je zo

19 mei 2020 was een belangrijke dag voor ondernemers met een (web)winkel: Facebook lanceerde toen eindelijk hun langverwachte tool ‘Facebook Shops’. In verband met de Covid-19 crisis heeft Facebook er extra druk achter gezet om deze tool te lanceren, met de gedachte...

Met deze tools meet je wat jouw website bezoekers doen

Met deze tools meet je wat jouw website bezoekers doen

Met een goed inzicht in het gedrag van jouw website bezoekers kun je een website aanpassen en optimaliseren. Zo zorg jij voor een betere online experience voor jouw bezoekers, wat weer resulteert in een beter online rendement. Als een bezoeker op jouw website komt,...

Hoe stel je Google Analytics in binnen jouw website?

Hoe stel je Google Analytics in binnen jouw website?

Google Analytics is een gratis tool die jouw website bezoekers inzichtelijk maakt. Met de tracking software kun je eenvoudig bijhouden hoeveel bezoekers er op jouw website komen, via welke kanalen en wat het gedrag van de websitebezoekers is. Dit is mogelijk door een...

Google Page Experience algoritme update komt in 2021

Google Page Experience algoritme update komt in 2021

Google kondigde op 28 mei aan dat er een nieuwe grote Algoritme update aankomt in 2021 die gericht is op de gebruikerservaring op websites: Page Experience. Google geeft al jaren signalen af dat het belangrijk is dat website bezoekers een goede ervaring hebben. Met...

Zo maak je jouw website veilig

Zo maak je jouw website veilig

De veiligheid van een website is van groot belang en wordt steeds belangrijker. Toch zijn veel websites niet veilig. Misschien is jouw website ook wel onveilig, maar geen zorgen! Na het lezen van deze blog kun je jouw website eenvoudig dicht timmeren en zorgen dat...

Instagram 2020 [Complete handleiding voor beginners]

Instagram 2020 [Complete handleiding voor beginners]

Een complete handleiding voor iedereen die helemaal nieuw is op Instagram. Instagram is een snel groeiend social media platform met ruim 4,1 miljoen gebruikers in Nederland. Maarliefst 2,1 miljoen gebruikers zijn dagelijks online met hun Instagram profiel. Voor jou...