Hoger in Google door Hulp Met Marketing - logo

Weergave filter Google Analytics

24-02-2018

Met behulp van een weergavefilter kun je binnen Google Analytics gegevens specifieker meten. Je kunt namelijk gegevens opnemen en uitsluiten waardoor je enkel de gewenste gegevens te zien krijgt. Een voorbeeld is het uitsluiten van je eigen IP-adres, zodat je een realistischer beeld krijgt van het aantal bezoekers op jouw website.

Wauw, ik heb 500 bezoekers in de eerste week dat mijn website live is! Maar…. ik heb geen filter ingezet… Heb ik echt 491 keer zelf gekeken?!

Het is wat overdreven, maar je kunt heel vaak je eigen website bekijken om verschillende redenen. Dat is juist goed, maar je wilt niet dat deze gegevens worden opgenomen. Het is namelijk geen relevante data.

Er zijn twee categorieën binnen de weergavefilters:

  • Vooraf gedefinieerde filters
  • Aangepaste filters

De vooraf gedefinieerde filters zijn simpel in te stellen en zijn standaard. Deze gegevens kun je hiermee opnemen/uitsluiten:

  • Verkeer van een IP-adres
  • Verkeer van het domein van een bedrijfsnetwerk of een internet
  • Verkeer naar een ‘sub directory’. Bijvoorbeeld hulpmetmarketing.nl/diensten/
  • Verkeer naar een hostnaam. Bijvoorbeeld: leden.hulpmetmarketing.nl. Deze link bestaat overigens niet hoor! 

Als we gaan kijken naar aangepaste filters zijn er nog veel meer mogelijkheden. Kijk maar:

Weergave filter Google Analytics

Lees hier hoe je Google Analytics zelf binnen je website kunt instellen.

Hulp nodig met je website?

Recente blogs

WordPress 6.2: een nieuwe en verbeterde ervaring

WordPress 6.2: een nieuwe en verbeterde ervaring

WordPress heeft onlangs versie 6.2 uitgebracht en deze heeft enkele nieuwe en verbeterde functies. In deze blogpost bespreken we de belangrijkste kenmerken van deze update en wat ze voor jou kunnen betekenen. Site editor verbeterd Een van de belangrijkste kenmerken...

AI Copywriting: De Toekomst van Online Contentcreatie?

AI Copywriting: De Toekomst van Online Contentcreatie?

In het digitale tijdperk waarin we leven, wordt het belang van effectieve en aantrekkelijke content steeds groter. Als bedrijf wil je opvallen in de online wereld en je doelgroep bereiken met boeiende en relevante informatie. AI Copywriting, het gebruik van...

Missie 2022: de weg naar groenere websites

Missie 2022: de weg naar groenere websites

In 2022 ga ik me met Hulp Met Marketing focussen op het ontwikkelen van groene websites: razendsnelle, lichte websites met een zo klein mogelijke negatieve impact op het milieu. Dat ga ik doen door samen met andere website-experts Wordpress uit elkaar te trekken en in...

Heeft internetsnelheid effect op je pagespeed score?

Heeft internetsnelheid effect op je pagespeed score?

Website snelheid is de laatste tijd een hot-topic, zeker onder SEO specialisten en website bouwers. Sinds Google’s Core Web Vitals zijn gelanceerd, is de snelheid van jouw website namelijk een actieve ranking factor. Dat betekent dat het hebben van een hele snelle...

Dit is TikTok en zo zet je het in als bedrijf

Dit is TikTok en zo zet je het in als bedrijf

Misschien heb je er wel eens over gehoord, heb je er filmpjes van gezien, of zit je er zelf op: TikTok. Deze razend populaire social media app heeft de afgelopen tijd een enorme vlucht in bekendheid gekregen en is om die reden een belangrijke speler in de digitale...