Title Tag

16-02-2018

Wat is een title tag? Dat is een html element dat de titel van een specifieke webpagina aangeeft. Kortom, de paginatitel. De title tag is erg belangrijk. Het is namelijk de titel van een webpagina die wordt weergegeven ik de zoekresultaten pagina (SERP) wanneer een je bijvoorbeeld zoekt via Google.

Een goede title tag heeft invloed op de Click Through Rate van jouw pagina in de zoekresultaten. Hoe hoger de CTR is, hoe beter voor je vindbaarheid.

Waarom is een title tag belangrijk?

Ik gaf net al aan dat de title tag zichtbaar is in de zoekresultaten. Met een catchy titel zul je de aandacht van een potentiële bezoeker trekken waardoor hij op jouw link klikt. De relevante titel tag geeft precies aan waar de pagina over gaat en kan dus ook laten zien dat jij het antwoord weet op de vraag van de zoeker.

Kies mij, ik heb het goede antwoord!! 

Title Tag

Daarnaast geeft de titel tag ook informatie op de tabbladen in je browser. Kijk maar naar het voorbeeld.

Tot slot is het belangrijk voor social media om een goede title tag te hebben. Je kent die mooie berichten met een foto en een dikke vet link erbij die klikbaar zijn wel, toch?

Title Tag

Een leuk voorbeeld met de altijd charmante Rand Fishkin.

Hulp nodig met je website?

Recente blogs

Missie 2022: de weg naar groenere websites

Missie 2022: de weg naar groenere websites

In 2022 ga ik me met Hulp Met Marketing focussen op het ontwikkelen van groene websites: razendsnelle, lichte websites met een zo klein mogelijke negatieve impact op het milieu. Dat ga ik doen door samen met andere website-experts Wordpress uit elkaar te trekken en in...

Heeft internetsnelheid effect op je pagespeed score?

Heeft internetsnelheid effect op je pagespeed score?

Website snelheid is de laatste tijd een hot-topic, zeker onder SEO specialisten en website bouwers. Sinds Google’s Core Web Vitals zijn gelanceerd, is de snelheid van jouw website namelijk een actieve ranking factor. Dat betekent dat het hebben van een hele snelle...

Dit is TikTok en zo zet je het in als bedrijf

Dit is TikTok en zo zet je het in als bedrijf

Misschien heb je er wel eens over gehoord, heb je er filmpjes van gezien, of zit je er zelf op: TikTok. Deze razend populaire social media app heeft de afgelopen tijd een enorme vlucht in bekendheid gekregen en is om die reden een belangrijke speler in de digitale...

Een Facebook shop beginnen doe je zo

Een Facebook shop beginnen doe je zo

19 mei 2020 was een belangrijke dag voor ondernemers met een (web)winkel: Facebook lanceerde toen eindelijk hun langverwachte tool ‘Facebook Shops’. In verband met de Covid-19 crisis heeft Facebook er extra druk achter gezet om deze tool te lanceren, met de gedachte...

Met deze tools meet je wat jouw website bezoekers doen

Met deze tools meet je wat jouw website bezoekers doen

Met een goed inzicht in het gedrag van jouw website bezoekers kun je een website aanpassen en optimaliseren. Zo zorg jij voor een betere online experience voor jouw bezoekers, wat weer resulteert in een beter online rendement. Als een bezoeker op jouw website komt,...

Hoe stel je Google Analytics in binnen jouw website?

Hoe stel je Google Analytics in binnen jouw website?

Google Analytics is een gratis tool die jouw website bezoekers inzichtelijk maakt. Met de tracking software kun je eenvoudig bijhouden hoeveel bezoekers er op jouw website komen, via welke kanalen en wat het gedrag van de websitebezoekers is. Dit is mogelijk door een...