Snapchat

20-06-2018

Snapchat is een applicatie voor apparaten dat kan worden gebruikt om foto’s en video’s te delen met vrienden. Het unieke aan Snapchat is de manier waarop deze foto’s en video’s gedeeld worden. Je maakt een foto of video en stuurt deze naar je vrienden. Deze krijgen een bericht dat er een snap naar ze is verstuurd. Vervolgens kunnen je vrienden deze snap maar maximaal 10 seconden bekijken en daarna verdwijnt de foto of video.

Waar Instagram bijvoorbeeld wordt gebruikt om mooie foto’s en serieuze dingen op te plaatsen, wordt Snapchat vaak gebruikt om grappige en opvallende momenten mee te delen. De app is sinds het ontstaan in 2011 wel deels veranderd. Er is een verhalenfunctie toegevoegd waarin berichten kunnen worden geplaatst die mensen gedurende 24 uur kunnen openen. Ook is er een discover pagina waarin bedrijven korte advertenties kunnen plaatsen.

Snapchat inzetten als ondernemer of bedrijf

Ook als je een onderneming of bedrijf hebt, kan je gebruik maken van Snapchat. Dit social media kanaal werkt echter wel heel anders dan kanalen zoals Facebook of Twitter. Je kan mensen als vriend toevoegen door te zoeken op gebruikersnaam, telefoonnummer of persoonlijke QR code. Als je volgers op Snapchat wilt genereren, is het verstandig om op je website en bijvoorbeeld Facebookpagina aan te kondigen dat er ook een Snapchat account is van je bedrijf. Dit kan je doen met de persoonlijke QR code of door een foto te plaatsen van het Snapchat logo met je gebruikersnaam erbij.

Snapchat

Adverteren op Snapchat

Adverteren op Snapchat gaat ook weer net iets anders dan gebruikelijk. Als je een advertentie wilt plaatsen, dan verschijnt deze tussen de verhalen op de discover pagina of tijdens live video’s. De advertenties zijn helemaal te personaliseren en naderhand te analyseren. Net als dat een filmpje maar 10 seconden mag duren, mag ook een advertentie niet langer zijn dan dat. Het is belangrijk om er goed over na te denken hoe je een pakkend en krachtig filmpje (of foto) kunt maken met maar 10 seconden als uitgangspunt. Als iemand geïnteresseerd is in je advertentie, kan die persoon simpelweg omhoog swipen om de advertentie te openen.

Uniek contact met je klanten

Er zijn in Nederland niet heel veel bedrijven die zich wagen aan een Snapchat account. Toch is Snapchat een hele leuke en unieke manier om in contact te komen met je (potentiële) klanten. Snapchat wordt vooral gebruikt door jongeren en als dat je doelgroep is, dan kan je deze met Snapchat zeker activeren om te investeren in jouw dienst of product. Door de eenvoudige chatfunctie is het zelfs mogelijk om vragen of opmerkingen te beantwoorden die mensen hebben op je snaps.

Exclusiviteit

Mensen moeten een reden hebben om je op Snapchat te gaan volgen. De manier om dit te bereiken, is door Snapchat vooral te gebruiken voor exclusieve content. Wat dacht je van een ambassadeur die voor een dag je Snapchat overneemt. Of plaats korte foto’s en video’s van wat er behind te scenes in je bedrijf gebeurt.

Hulp nodig met je website?

Recente blogs

Google Multisearch: Beeld en tekst combineren in één zoekopdracht

Google Multisearch: Beeld en tekst combineren in één zoekopdracht

Bijna iedereen gebruikt Google om informatie te vinden over een bepaald onderwerp. Maar wat als je niet alleen tekstuele informatie zoekt, maar ook afbeeldingen wilt zien? Voorheen moest je dan twee verschillende zoekopdrachten uitvoeren, één voor tekst en één voor...

WordPress 6.2: een nieuwe en verbeterde ervaring

WordPress 6.2: een nieuwe en verbeterde ervaring

WordPress heeft onlangs versie 6.2 uitgebracht en deze heeft enkele nieuwe en verbeterde functies. In deze blogpost bespreken we de belangrijkste kenmerken van deze update en wat ze voor jou kunnen betekenen. Site editor verbeterd Een van de belangrijkste kenmerken...

AI Copywriting: De Toekomst van Online Contentcreatie?

AI Copywriting: De Toekomst van Online Contentcreatie?

In het digitale tijdperk waarin we leven, wordt het belang van effectieve en aantrekkelijke content steeds groter. Als bedrijf wil je opvallen in de online wereld en je doelgroep bereiken met boeiende en relevante informatie. AI Copywriting, het gebruik van...

Missie 2022: de weg naar groenere websites

Missie 2022: de weg naar groenere websites

In 2022 ga ik me met Hulp Met Marketing focussen op het ontwikkelen van groene websites: razendsnelle, lichte websites met een zo klein mogelijke negatieve impact op het milieu. Dat ga ik doen door samen met andere website-experts Wordpress uit elkaar te trekken en in...

Heeft internetsnelheid effect op je pagespeed score?

Heeft internetsnelheid effect op je pagespeed score?

Website snelheid is de laatste tijd een hot-topic, zeker onder SEO specialisten en website bouwers. Sinds Google’s Core Web Vitals zijn gelanceerd, is de snelheid van jouw website namelijk een actieve ranking factor. Dat betekent dat het hebben van een hele snelle...

Dit is TikTok en zo zet je het in als bedrijf

Dit is TikTok en zo zet je het in als bedrijf

Misschien heb je er wel eens over gehoord, heb je er filmpjes van gezien, of zit je er zelf op: TikTok. Deze razend populaire social media app heeft de afgelopen tijd een enorme vlucht in bekendheid gekregen en is om die reden een belangrijke speler in de digitale...