Short Tail Keywords

15-03-2019

Short tail keywords of zoektermen zijn zoekopdrachten die bestaan uit maximaal drie in het oog springende woorden. Gebruikers van Google gebruiken deze zoektermen om informatie op te zoeken over een bepaald onderwerp. Bij een short tail keyword kun je denken aan zoektermen als hondenvoer of zoekmachine optimalisatie. Naast deze korte kreten, worden er ook long tail keywords gebruikt. Dit zijn zoekopdrachten van drie woorden of langer. Hierbij kun je denken aan hondenvoer kopen voor kleine hondjes of lokale zoekmachine optimalisatie tips.

Short Tail Keywords

Short tail zoektermen zijn het levensbloed van zoekmachines. Maar welke zoekwoorden zou jij op jouw website moeten gebruiken om de meeste bezoekers aan te trekken en bovenaan Google te verschijnen? De eerste vraag die je kan opperen is: wat wil ik eigenlijk bereiken met mijn website? Meer nieuwsgierige bezoekers op je website krijgen of bezoekers aanspreken die klaar staan om bij jou te kopen of een afspraak in te plannen. Het volgende dat je moet weten bij SEO is welke zoekwoordtypen passen bij een effectieve SEO strategie en wat de rol van de zoekwoorden zijn. Een lijst met short tail zoekwoorden vormen een goed startpunt.

Veel organisch verkeer met zijn short tail zoekwoorden, maar…?

Als je heel veel bezoekers naar je website wilt verwelkomen, zijn short tail zoektermen het meest effectief om dit te doen. Het zijn de zoektermen waar veel op wordt gezocht, die breed opgevat kunnen worden door zoekmachines en waar je veel over kunt vertellen in een blog. Maar…  de concurrentie op deze zoektermen is vaak ook hoog. Kortom, het zal moeilijk worden om snel op een short tail zoekterm te scoren.

Woorden toevoegen aan je short tail keyword bezorgt je meer verkeer

Het gebruik van de juiste combinatie van keywords is de belangrijk voor het succes. De juiste woorden geven meer context over jouw content (en keyword). Daarnaast sluit een dergelijk long tail keyword directer aan op de vraag van een potentiële bezoeker. Hierdoor wordt de kans op een conversie groter. Daarnaast kan het verwerken van de juiste keyword combinaties in je paginatitel voor een hogere CTR zorgen.

Hulp nodig met je website?

Recente blogs

WordPress 6.2: een nieuwe en verbeterde ervaring

WordPress 6.2: een nieuwe en verbeterde ervaring

WordPress heeft onlangs versie 6.2 uitgebracht en deze heeft enkele nieuwe en verbeterde functies. In deze blogpost bespreken we de belangrijkste kenmerken van deze update en wat ze voor jou kunnen betekenen. Site editor verbeterd Een van de belangrijkste kenmerken...

AI Copywriting: De Toekomst van Online Contentcreatie?

AI Copywriting: De Toekomst van Online Contentcreatie?

In het digitale tijdperk waarin we leven, wordt het belang van effectieve en aantrekkelijke content steeds groter. Als bedrijf wil je opvallen in de online wereld en je doelgroep bereiken met boeiende en relevante informatie. AI Copywriting, het gebruik van...

Missie 2022: de weg naar groenere websites

Missie 2022: de weg naar groenere websites

In 2022 ga ik me met Hulp Met Marketing focussen op het ontwikkelen van groene websites: razendsnelle, lichte websites met een zo klein mogelijke negatieve impact op het milieu. Dat ga ik doen door samen met andere website-experts Wordpress uit elkaar te trekken en in...

Heeft internetsnelheid effect op je pagespeed score?

Heeft internetsnelheid effect op je pagespeed score?

Website snelheid is de laatste tijd een hot-topic, zeker onder SEO specialisten en website bouwers. Sinds Google’s Core Web Vitals zijn gelanceerd, is de snelheid van jouw website namelijk een actieve ranking factor. Dat betekent dat het hebben van een hele snelle...

Dit is TikTok en zo zet je het in als bedrijf

Dit is TikTok en zo zet je het in als bedrijf

Misschien heb je er wel eens over gehoord, heb je er filmpjes van gezien, of zit je er zelf op: TikTok. Deze razend populaire social media app heeft de afgelopen tijd een enorme vlucht in bekendheid gekregen en is om die reden een belangrijke speler in de digitale...