Kosten Per Acquisitie (CPA)

01-05-2019

Deze Engelse CPA term staat voor Cost Per Acquisition, kosten per acquisitie. Het is een biedstrategie bij Google Ads waarbij je betaalt voor een bepaalde actie die wordt verricht door een bezoeker. Er wordt bijvoorbeeld een product besteld of iemand schrijft zich in voor je nieuwsbrief. Bij CPA betaalt een adverteerder voor de opbrengsten van de gevoerde online marketingcampagne. Hiermee wordt het risico van adverteerders verlaagd én stimuleert het affiliates om een reclame-uiting zo overtuigend mogelijk te brengen.

Wanneer gebruik je CPA in Google Ads?

Meer leads binnenhalen voor de advertentiecampagnes die je hebt uitgezet? CPA in Google Ads is een handig meetinstrument om het succes van je online campagne te meten. Binnen Google Ads wordt er ook wel gebruik gemaakt van doel-CPA. Dit is een biedstrategie waarmee automatisch biedingen worden ingesteld voor maximale kosten per acquisitie. Hiermee wordt geprobeerd de kosten per conversie gelijk te houden aan het doel dat jij als ondernemer voor ogen hebt. Hierdoor zijn nare verrassingen grotendeels uitgesloten.

Gebruik CPA dus wanneer je een automatische biedstrategie wilt inzetten die gericht is op conversies genereren.

Haal het maximale uit je online marketingcampagnes

Meer leads binnenhalen en prospects daadwerkelijk omzetten naar betalende klanten? Ga dan aan de slag met CPA binnen Google Ads en bereik meer dan je tot nu toe hebt gedaan. Verzamel op slimme wijze meer leads online voor jouw producten of diensten en bespaar op je advertentiekosten door slim gebruik te maken van doel-CPA. Hierdoor dalen de kosten per acquisitie en stijgt jouw omzet.

Hulp nodig met je website?

Recente blogs

Een Facebook shop beginnen doe je zo

Een Facebook shop beginnen doe je zo

19 mei 2020 was een belangrijke dag voor ondernemers met een (web)winkel: Facebook lanceerde toen eindelijk hun langverwachte tool ‘Facebook Shops’. In verband met de Covid-19 crisis heeft Facebook er extra druk achter gezet om deze tool te lanceren, met de gedachte...

Met deze tools meet je wat jouw website bezoekers doen

Met deze tools meet je wat jouw website bezoekers doen

Met een goed inzicht in het gedrag van jouw website bezoekers kun je een website aanpassen en optimaliseren. Zo zorg jij voor een betere online experience voor jouw bezoekers, wat weer resulteert in een beter online rendement. Als een bezoeker op jouw website komt,...

Hoe stel je Google Analytics in binnen jouw website?

Hoe stel je Google Analytics in binnen jouw website?

Google Analytics is een gratis tool die jouw website bezoekers inzichtelijk maakt. Met de tracking software kun je eenvoudig bijhouden hoeveel bezoekers er op jouw website komen, via welke kanalen en wat het gedrag van de websitebezoekers is. Dit is mogelijk door een...

Google Page Experience algoritme update komt in 2021

Google Page Experience algoritme update komt in 2021

Google kondigde op 28 mei aan dat er een nieuwe grote Algoritme update aankomt in 2021 die gericht is op de gebruikerservaring op websites: Page Experience. Google geeft al jaren signalen af dat het belangrijk is dat website bezoekers een goede ervaring hebben. Met...

Zo maak je jouw website veilig

Zo maak je jouw website veilig

De veiligheid van een website is van groot belang en wordt steeds belangrijker. Toch zijn veel websites niet veilig. Misschien is jouw website ook wel onveilig, maar geen zorgen! Na het lezen van deze blog kun je jouw website eenvoudig dicht timmeren en zorgen dat...

Instagram 2019 [Complete handleiding voor beginners]

Instagram 2019 [Complete handleiding voor beginners]

Een complete handleiding voor iedereen die helemaal nieuw is op Instagram. Instagram is een snel groeiend social media platform met ruim 4,1 miljoen gebruikers in Nederland. Maarliefst 2,1 miljoen gebruikers zijn dagelijks online met hun Instagram profiel. Voor jou...