Hoger in Google door Hulp Met Marketing - logo

Kosten Per Acquisitie (CPA)

01-05-2019

Deze Engelse CPA term staat voor Cost Per Acquisition, kosten per acquisitie. Het is een biedstrategie bij Google Ads waarbij je betaalt voor een bepaalde actie die wordt verricht door een bezoeker. Er wordt bijvoorbeeld een product besteld of iemand schrijft zich in voor je nieuwsbrief. Bij CPA betaalt een adverteerder voor de opbrengsten van de gevoerde online marketingcampagne. Hiermee wordt het risico van adverteerders verlaagd én stimuleert het affiliates om een reclame-uiting zo overtuigend mogelijk te brengen.

Wanneer gebruik je CPA in Google Ads?

Meer leads binnenhalen voor de advertentiecampagnes die je hebt uitgezet? CPA in Google Ads is een handig meetinstrument om het succes van je online campagne te meten. Binnen Google Ads wordt er ook wel gebruik gemaakt van doel-CPA. Dit is een biedstrategie waarmee automatisch biedingen worden ingesteld voor maximale kosten per acquisitie. Hiermee wordt geprobeerd de kosten per conversie gelijk te houden aan het doel dat jij als ondernemer voor ogen hebt. Hierdoor zijn nare verrassingen grotendeels uitgesloten.

Gebruik CPA dus wanneer je een automatische biedstrategie wilt inzetten die gericht is op conversies genereren.

Haal het maximale uit je online marketingcampagnes

Meer leads binnenhalen en prospects daadwerkelijk omzetten naar betalende klanten? Ga dan aan de slag met CPA binnen Google Ads en bereik meer dan je tot nu toe hebt gedaan. Verzamel op slimme wijze meer leads online voor jouw producten of diensten en bespaar op je advertentiekosten door slim gebruik te maken van doel-CPA. Hierdoor dalen de kosten per acquisitie en stijgt jouw omzet.

Hulp nodig met je website?

Recente blogs

Google Multisearch: Beeld en tekst combineren in één zoekopdracht

Google Multisearch: Beeld en tekst combineren in één zoekopdracht

Bijna iedereen gebruikt Google om informatie te vinden over een bepaald onderwerp. Maar wat als je niet alleen tekstuele informatie zoekt, maar ook afbeeldingen wilt zien? Voorheen moest je dan twee verschillende zoekopdrachten uitvoeren, één voor tekst en één voor...

WordPress 6.2: een nieuwe en verbeterde ervaring

WordPress 6.2: een nieuwe en verbeterde ervaring

WordPress heeft onlangs versie 6.2 uitgebracht en deze heeft enkele nieuwe en verbeterde functies. In deze blogpost bespreken we de belangrijkste kenmerken van deze update en wat ze voor jou kunnen betekenen. Site editor verbeterd Een van de belangrijkste kenmerken...

AI Copywriting: De Toekomst van Online Contentcreatie?

AI Copywriting: De Toekomst van Online Contentcreatie?

In het digitale tijdperk waarin we leven, wordt het belang van effectieve en aantrekkelijke content steeds groter. Als bedrijf wil je opvallen in de online wereld en je doelgroep bereiken met boeiende en relevante informatie. AI Copywriting, het gebruik van...

Missie 2022: de weg naar groenere websites

Missie 2022: de weg naar groenere websites

In 2022 ga ik me met Hulp Met Marketing focussen op het ontwikkelen van groene websites: razendsnelle, lichte websites met een zo klein mogelijke negatieve impact op het milieu. Dat ga ik doen door samen met andere website-experts Wordpress uit elkaar te trekken en in...

Heeft internetsnelheid effect op je pagespeed score?

Heeft internetsnelheid effect op je pagespeed score?

Website snelheid is de laatste tijd een hot-topic, zeker onder SEO specialisten en website bouwers. Sinds Google’s Core Web Vitals zijn gelanceerd, is de snelheid van jouw website namelijk een actieve ranking factor. Dat betekent dat het hebben van een hele snelle...

Dit is TikTok en zo zet je het in als bedrijf

Dit is TikTok en zo zet je het in als bedrijf

Misschien heb je er wel eens over gehoord, heb je er filmpjes van gezien, of zit je er zelf op: TikTok. Deze razend populaire social media app heeft de afgelopen tijd een enorme vlucht in bekendheid gekregen en is om die reden een belangrijke speler in de digitale...