Deze Engelse CPA term staat voor Cost Per Acquisition, kosten per acquisitie. Het is een biedstrategie bij Google Ads waarbij je betaalt voor een bepaalde actie die wordt verricht door een bezoeker. Er wordt bijvoorbeeld een product besteld of iemand schrijft zich in voor je nieuwsbrief. Bij CPA betaalt een adverteerder voor de opbrengsten van de gevoerde online marketingcampagne. Hiermee wordt het risico van adverteerders verlaagd én stimuleert het affiliates om een reclame-uiting zo overtuigend mogelijk te brengen.
Wanneer gebruik je CPA in Google Ads?
Meer leads binnenhalen voor de advertentiecampagnes die je hebt uitgezet? CPA in Google Ads is een handig meetinstrument om het succes van je online campagne te meten. Binnen Google Ads wordt er ook wel gebruik gemaakt van doel-CPA. Dit is een biedstrategie waarmee automatisch biedingen worden ingesteld voor maximale kosten per acquisitie. Hiermee wordt geprobeerd de kosten per conversie gelijk te houden aan het doel dat jij als ondernemer voor ogen hebt. Hierdoor zijn nare verrassingen grotendeels uitgesloten.
Gebruik CPA dus wanneer je een automatische biedstrategie wilt inzetten die gericht is op conversies genereren.
Haal het maximale uit je online marketingcampagnes
Meer leads binnenhalen en prospects daadwerkelijk omzetten naar betalende klanten? Ga dan aan de slag met CPA binnen Google Ads en bereik meer dan je tot nu toe hebt gedaan. Verzamel op slimme wijze meer leads online voor jouw producten of diensten en bespaar op je advertentiekosten door slim gebruik te maken van doel-CPA. Hierdoor dalen de kosten per acquisitie en stijgt jouw omzet.