De Knowledge Graph is een verrijking van Google’s zoekresultaten waarmee je als gebruiker eigenlijk direct antwoord krijgt op je vragen. En het mooiste is nog dat de Knowledge Graph steeds verder wordt uitgebreid. Het klinkt als een ingewikkelde term, maar ik weet zeker dat je deze verrijking van Google’s zoekresultaten eerder hebt gezien. Stel je zoekt naar ‘Kensington’ op je PC. Dan zie je aan de rechterkant allerlei mooie informatie over de band, zoals: afbeeldingen, informatie vanaf Wikipedia, muziek, evenementen, gebruikte social media kanalen en meer. Als je dezelfde zoekopdracht uitvoert op mobiel, dan zie je deze informatie bovenaan de zoekresultaten. De uiteindelijke gegevens die in een Knowledge Graph zichtbaar zijn, verschillen per branche en bedrijf. Een aantal voorbeelden: Kensington, Bax Shop, Hulp Met Marketing, Intratuin.

Dit is TikTok en zo zet je het in als bedrijf
Misschien heb je er wel eens over gehoord, heb je er filmpjes van gezien, of zit je er zelf op: TikTok. Deze razend populaire social media app heeft de afgelopen tijd een enorme vlucht in bekendheid gekregen en is om die reden een belangrijke speler in de digitale...