De Knowledge Graph is een verrijking van Google’s zoekresultaten waarmee je als gebruiker eigenlijk direct antwoord krijgt op je vragen. En het mooiste is nog dat de Knowledge Graph steeds verder wordt uitgebreid. Het klinkt als een ingewikkelde term, maar ik weet zeker dat je deze verrijking van Google’s zoekresultaten eerder hebt gezien. Stel je zoekt naar ‘Kensington’ op je PC. Dan zie je aan de rechterkant allerlei mooie informatie over de band, zoals: afbeeldingen, informatie vanaf Wikipedia, muziek, evenementen, gebruikte social media kanalen en meer. Als je dezelfde zoekopdracht uitvoert op mobiel, dan zie je deze informatie bovenaan de zoekresultaten. De uiteindelijke gegevens die in een Knowledge Graph zichtbaar zijn, verschillen per branche en bedrijf. Een aantal voorbeelden: Kensington, Bax Shop, Hulp Met Marketing, Intratuin.

Google Multisearch: Beeld en tekst combineren in één zoekopdracht
Bijna iedereen gebruikt Google om informatie te vinden over een bepaald onderwerp. Maar wat als je niet alleen tekstuele informatie zoekt, maar ook afbeeldingen wilt zien? Voorheen moest je dan twee verschillende zoekopdrachten uitvoeren, één voor tekst en één voor...