Hoger in Google door Hulp Met Marketing - logo

Gebruiksvriendelijke URL

17-02-2018

Een gebruiksvriendelijke URL betekent dat een link duidelijk is en dat er een begrijpbare structuur in zit. Als je kijkt naar de URL die ik heb gebruikt voor deze pagina, snap je waarschijnlijk wat ik bedoel een gebruiksvriendelijke URL. Ik zal hem voor je ontleden: https://hulpmetmarketing.nl/marketing-kennisbank/seo/gebruiksvriendelijke-url/.

  • Het start met mijn domeinnaam, hulpmetmarketing.nl
  • marketing-kennisbank/  geeft aan dat je aan het bladeren bent binnen mijn kennisbank omtrent marketing
  • seo/ is de categorie binnen marketing kennisbank
  • gebruiksvriendelijke-url/ is het artikel dat je nu aan het lezen bent

Dit is prima te begrijpen, toch? Dat vinden zoekmachines dus ook. Google kan op deze manier mijn site structuur snel in kaart brengen en content aan elkaar linken. Je ziet ook wel eens anders… Er zijn nog veel website waarbij je een URL ziet in deze vorm: https://voorbeeld.nl/188fh3386dg783d. Say what?! Hier snap ik helemaal niks van, maar een zoekmachine dus ook niet.

Maak de URL zo relevant en simpel mogelijk. Zo begrijpen jouw bezoekers waar ze zijn en kunnen zoekmachines jouw site structuur snel in kaart brengen.

Hulp nodig met je website?

Recente blogs

Google Multisearch: Beeld en tekst combineren in één zoekopdracht

Google Multisearch: Beeld en tekst combineren in één zoekopdracht

Bijna iedereen gebruikt Google om informatie te vinden over een bepaald onderwerp. Maar wat als je niet alleen tekstuele informatie zoekt, maar ook afbeeldingen wilt zien? Voorheen moest je dan twee verschillende zoekopdrachten uitvoeren, één voor tekst en één voor...

WordPress 6.2: een nieuwe en verbeterde ervaring

WordPress 6.2: een nieuwe en verbeterde ervaring

WordPress heeft onlangs versie 6.2 uitgebracht en deze heeft enkele nieuwe en verbeterde functies. In deze blogpost bespreken we de belangrijkste kenmerken van deze update en wat ze voor jou kunnen betekenen. Site editor verbeterd Een van de belangrijkste kenmerken...

AI Copywriting: De Toekomst van Online Contentcreatie?

AI Copywriting: De Toekomst van Online Contentcreatie?

In het digitale tijdperk waarin we leven, wordt het belang van effectieve en aantrekkelijke content steeds groter. Als bedrijf wil je opvallen in de online wereld en je doelgroep bereiken met boeiende en relevante informatie. AI Copywriting, het gebruik van...

Missie 2022: de weg naar groenere websites

Missie 2022: de weg naar groenere websites

In 2022 ga ik me met Hulp Met Marketing focussen op het ontwikkelen van groene websites: razendsnelle, lichte websites met een zo klein mogelijke negatieve impact op het milieu. Dat ga ik doen door samen met andere website-experts Wordpress uit elkaar te trekken en in...

Heeft internetsnelheid effect op je pagespeed score?

Heeft internetsnelheid effect op je pagespeed score?

Website snelheid is de laatste tijd een hot-topic, zeker onder SEO specialisten en website bouwers. Sinds Google’s Core Web Vitals zijn gelanceerd, is de snelheid van jouw website namelijk een actieve ranking factor. Dat betekent dat het hebben van een hele snelle...

Dit is TikTok en zo zet je het in als bedrijf

Dit is TikTok en zo zet je het in als bedrijf

Misschien heb je er wel eens over gehoord, heb je er filmpjes van gezien, of zit je er zelf op: TikTok. Deze razend populaire social media app heeft de afgelopen tijd een enorme vlucht in bekendheid gekregen en is om die reden een belangrijke speler in de digitale...