Facebook Messenger

01-04-2018

verstuurd kunnen worden tussen verschillende Facebook profielen. Dit kan in de vorm van tekstberichten, maar ook audio, video en internet-bellen. Facebook Messenger is te gebruiken via de website van het chatplatform en die van Facebook, maar ook via de app voor Android en ios.

In de afgelopen jaren is er veel ontwikkeld aan Messenger. Zo kun je nu chatten in groepsverband, stickers sturen, gamen met vrienden, betalingen uitvoeren en Messenger Chatbots integreren. Daarnaast kun je simpel een locatie delen voor wanneer je op weg bent naar een afspraak en is er de mogelijkheid om merken- en bedrijven te ontdekken.

Facebook Messenger voor bedrijven

Hoewel het platform bij aanvang voornamelijk werd gebruikt om te chatten met vrienden, zijn er nu ook steeds meer bedrijven die het inzetten. Er zijn vele succesvolle voorbeelden van bedrijven die hun volledige klantenservice op Messenger hebben gezet. Dit zorgt voor minder telefoontjes en e-mails, omdat het een snelle en simpele manier is om contact te hebben met klanten.

Het mooiste aan Messenger is dat een groot gedeelte geautomatiseerd kan worden. Hiermee bedoel ik dat je een grote hoeveelheid standaard vragen kunt invoeren en de bijpassende antwoorden. Zo kunnen bezoekers een vraag kiezen en krijgen zij direct antwoord. Voor de bezoeker geeft dit een vlekkeloze en persoonlijke ervaring en je hoeft zelf als bedrijf eigenlijk niks te doen. Dit kan zelfs nog zonder dat je een chatbot hoeft te maken.

Help bezoekers en klanten zonder steeds antwoord te hoeven geven: een snelle klantenservice, terwijl je zelf doorwerkt aan je bedrijf.

Verder kan Messenger goed gebruikt worden voor marketingdoeleinden. Naast advertenties tonen in het platform, kun je een gesprek aangaan met bezoekers en waardevolle data verzamelen. Door goed getimede berichten, de juiste vragen te stellen en het goede antwoord te hebben, kunnen je conversieratio’s door het dak schieten.

Hulp nodig met je website?

Recente blogs

WordPress 6.2: een nieuwe en verbeterde ervaring

WordPress 6.2: een nieuwe en verbeterde ervaring

WordPress heeft onlangs versie 6.2 uitgebracht en deze heeft enkele nieuwe en verbeterde functies. In deze blogpost bespreken we de belangrijkste kenmerken van deze update en wat ze voor jou kunnen betekenen. Site editor verbeterd Een van de belangrijkste kenmerken...

AI Copywriting: De Toekomst van Online Contentcreatie?

AI Copywriting: De Toekomst van Online Contentcreatie?

In het digitale tijdperk waarin we leven, wordt het belang van effectieve en aantrekkelijke content steeds groter. Als bedrijf wil je opvallen in de online wereld en je doelgroep bereiken met boeiende en relevante informatie. AI Copywriting, het gebruik van...

Missie 2022: de weg naar groenere websites

Missie 2022: de weg naar groenere websites

In 2022 ga ik me met Hulp Met Marketing focussen op het ontwikkelen van groene websites: razendsnelle, lichte websites met een zo klein mogelijke negatieve impact op het milieu. Dat ga ik doen door samen met andere website-experts Wordpress uit elkaar te trekken en in...

Heeft internetsnelheid effect op je pagespeed score?

Heeft internetsnelheid effect op je pagespeed score?

Website snelheid is de laatste tijd een hot-topic, zeker onder SEO specialisten en website bouwers. Sinds Google’s Core Web Vitals zijn gelanceerd, is de snelheid van jouw website namelijk een actieve ranking factor. Dat betekent dat het hebben van een hele snelle...

Dit is TikTok en zo zet je het in als bedrijf

Dit is TikTok en zo zet je het in als bedrijf

Misschien heb je er wel eens over gehoord, heb je er filmpjes van gezien, of zit je er zelf op: TikTok. Deze razend populaire social media app heeft de afgelopen tijd een enorme vlucht in bekendheid gekregen en is om die reden een belangrijke speler in de digitale...