Autoresponder

29-06-2020

Je bent er vast al wel eens mee in aanraking geweest: een autoresponder. Misschien wel onbewust. Het is niets meer dan een stukje software waarmee je e-mails automatisch worden verstuurd. Je zet je nieuwsbrief klaar, stelt een datum en een tijdstip in en wachten maar! Niet alleen is dit ontzettend handig om in te spelen op de juiste momenten om een nieuwsbrief te versturen, het scheelt ook nog eens veel tijd. Maar wanneer kies je ervoor om een autoresponder te gebruiken?

Wanneer gebruik je een autoresponder?

Het doel voor jouw website of webshop is waarschijnlijk bestellingen, contactaanvragen of offerte-aanvragen. Dit gebeurt echter niet zonder een stukje vertrouwen dat de bezoeker moet hebben. E-mailmarketing is dan ook het uitgelezen middel om hierop in te spelen. Vertrouwen creëren kost tijd en daarvoor zijn contactmomenten nodig. Echter, dit moet op een consistente manier gebeuren op de juiste tijdstippen. Dit is waar een autoresponder bij kan helpen.

Hoe stel je je autoresponder in?

Het klinkt simpel en dat is het ook. Het is echter wel van belang dat er een strategie achter hangt. Wat wil je bereiken met jouw e-mails? Begin met het nadenken van een funnel. Wanneer jouw potentiële klant je eerste e-mail ontvangt, dien je te bepalen wat interessant is voor degene om als tweede e-mail te ontvangen. En als derde. En misschien wel als vierde. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Autoresponders zijn immers voor elke organisatie interessant.

Welke autoresponder software moet ik gebruiken?

Er zijn meerdere tools die je kunt inzetten voor je e-mailmarketing. Een van de bekendste tools is Mailchimp. Wil je advies over autoresponder software of ben je benieuwd hoe wij jouw organisatie hierbij kunnen helpen? Neem dan contact met ons op!

Hulp nodig met je website?

Recente blogs

Heeft internetsnelheid effect op je pagespeed score?

Heeft internetsnelheid effect op je pagespeed score?

Website snelheid is de laatste tijd een hot-topic, zeker onder SEO specialisten en website bouwers. Sinds Google’s Core Web Vitals zijn gelanceerd, is de snelheid van jouw website namelijk een actieve ranking factor. Dat betekent dat het hebben van een hele snelle...

Dit is TikTok en zo zet je het in als bedrijf

Dit is TikTok en zo zet je het in als bedrijf

Misschien heb je er wel eens over gehoord, heb je er filmpjes van gezien, of zit je er zelf op: TikTok. Deze razend populaire social media app heeft de afgelopen tijd een enorme vlucht in bekendheid gekregen en is om die reden een belangrijke speler in de digitale...

Een Facebook shop beginnen doe je zo

Een Facebook shop beginnen doe je zo

19 mei 2020 was een belangrijke dag voor ondernemers met een (web)winkel: Facebook lanceerde toen eindelijk hun langverwachte tool ‘Facebook Shops’. In verband met de Covid-19 crisis heeft Facebook er extra druk achter gezet om deze tool te lanceren, met de gedachte...

Met deze tools meet je wat jouw website bezoekers doen

Met deze tools meet je wat jouw website bezoekers doen

Met een goed inzicht in het gedrag van jouw website bezoekers kun je een website aanpassen en optimaliseren. Zo zorg jij voor een betere online experience voor jouw bezoekers, wat weer resulteert in een beter online rendement. Als een bezoeker op jouw website komt,...

Hoe stel je Google Analytics in binnen jouw website?

Hoe stel je Google Analytics in binnen jouw website?

Google Analytics is een gratis tool die jouw website bezoekers inzichtelijk maakt. Met de tracking software kun je eenvoudig bijhouden hoeveel bezoekers er op jouw website komen, via welke kanalen en wat het gedrag van de websitebezoekers is. Dit is mogelijk door een...

Google Page Experience algoritme update komt in 2021

Google Page Experience algoritme update komt in 2021

Google kondigde op 28 mei aan dat er een nieuwe grote Algoritme update aankomt in 2021 die gericht is op de gebruikerservaring op websites: Page Experience. Google geeft al jaren signalen af dat het belangrijk is dat website bezoekers een goede ervaring hebben. Met...