Autoresponder

29-06-2020

Je bent er vast al wel eens mee in aanraking geweest: een autoresponder. Misschien wel onbewust. Het is niets meer dan een stukje software waarmee je e-mails automatisch worden verstuurd. Je zet je nieuwsbrief klaar, stelt een datum en een tijdstip in en wachten maar! Niet alleen is dit ontzettend handig om in te spelen op de juiste momenten om een nieuwsbrief te versturen, het scheelt ook nog eens veel tijd. Maar wanneer kies je ervoor om een autoresponder te gebruiken?

Wanneer gebruik je een autoresponder?

Het doel voor jouw website of webshop is waarschijnlijk bestellingen, contactaanvragen of offerte-aanvragen. Dit gebeurt echter niet zonder een stukje vertrouwen dat de bezoeker moet hebben. E-mailmarketing is dan ook het uitgelezen middel om hierop in te spelen. Vertrouwen creëren kost tijd en daarvoor zijn contactmomenten nodig. Echter, dit moet op een consistente manier gebeuren op de juiste tijdstippen. Dit is waar een autoresponder bij kan helpen.

Hoe stel je je autoresponder in?

Het klinkt simpel en dat is het ook. Het is echter wel van belang dat er een strategie achter hangt. Wat wil je bereiken met jouw e-mails? Begin met het nadenken van een funnel. Wanneer jouw potentiële klant je eerste e-mail ontvangt, dien je te bepalen wat interessant is voor degene om als tweede e-mail te ontvangen. En als derde. En misschien wel als vierde. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Autoresponders zijn immers voor elke organisatie interessant.

Welke autoresponder software moet ik gebruiken?

Er zijn meerdere tools die je kunt inzetten voor je e-mailmarketing. Een van de bekendste tools is Mailchimp. Wil je advies over autoresponder software of ben je benieuwd hoe wij jouw organisatie hierbij kunnen helpen? Neem dan contact met ons op!

Hulp nodig met je website?

Recente blogs

Google Multisearch: Beeld en tekst combineren in één zoekopdracht

Google Multisearch: Beeld en tekst combineren in één zoekopdracht

Bijna iedereen gebruikt Google om informatie te vinden over een bepaald onderwerp. Maar wat als je niet alleen tekstuele informatie zoekt, maar ook afbeeldingen wilt zien? Voorheen moest je dan twee verschillende zoekopdrachten uitvoeren, één voor tekst en één voor...

WordPress 6.2: een nieuwe en verbeterde ervaring

WordPress 6.2: een nieuwe en verbeterde ervaring

WordPress heeft onlangs versie 6.2 uitgebracht en deze heeft enkele nieuwe en verbeterde functies. In deze blogpost bespreken we de belangrijkste kenmerken van deze update en wat ze voor jou kunnen betekenen. Site editor verbeterd Een van de belangrijkste kenmerken...

AI Copywriting: De Toekomst van Online Contentcreatie?

AI Copywriting: De Toekomst van Online Contentcreatie?

In het digitale tijdperk waarin we leven, wordt het belang van effectieve en aantrekkelijke content steeds groter. Als bedrijf wil je opvallen in de online wereld en je doelgroep bereiken met boeiende en relevante informatie. AI Copywriting, het gebruik van...

Missie 2022: de weg naar groenere websites

Missie 2022: de weg naar groenere websites

In 2022 ga ik me met Hulp Met Marketing focussen op het ontwikkelen van groene websites: razendsnelle, lichte websites met een zo klein mogelijke negatieve impact op het milieu. Dat ga ik doen door samen met andere website-experts Wordpress uit elkaar te trekken en in...

Heeft internetsnelheid effect op je pagespeed score?

Heeft internetsnelheid effect op je pagespeed score?

Website snelheid is de laatste tijd een hot-topic, zeker onder SEO specialisten en website bouwers. Sinds Google’s Core Web Vitals zijn gelanceerd, is de snelheid van jouw website namelijk een actieve ranking factor. Dat betekent dat het hebben van een hele snelle...

Dit is TikTok en zo zet je het in als bedrijf

Dit is TikTok en zo zet je het in als bedrijf

Misschien heb je er wel eens over gehoord, heb je er filmpjes van gezien, of zit je er zelf op: TikTok. Deze razend populaire social media app heeft de afgelopen tijd een enorme vlucht in bekendheid gekregen en is om die reden een belangrijke speler in de digitale...