Hoger in Google door Hulp Met Marketing - logo

5 Content Marketing tips voor 2019

29-10-2018 | Content marketing, SEO

content marketing 2019 - 5 tips

Content Marketing is vandaag de dag helemaal hot en dat heeft zo zijn redenen:

  • Het is goed voor jouw online bereik
  • Het is perfect voor SEO, zoekmachine optimalisatie: de vindbaarheid van jouw website
  • Je kunt het gebruiken bij Linkbuilding
  • Het is goed voor jouw online autoriteit. Je laat namelijk zien dat je heel veel kennis in huis hebt natuurlijk, mits je mooie en goede content creëert.

Zoals je ziet, kun je met de juiste content marketing strategie enorm veel bereiken. Het creëren van relevante content met goede informatie en visuals is hierbij een belangrijk onderdeel. Dit lees je dan ook terug in veel blogs.

Het is misschien wat vroeg, maar ik wil je alvast 5 content marketing tips geven waarmee jij kunt gaan knallen in 2019. Natuurlijk zijn de tips ook te gebruiken in 2018. 😉

Creëer snackable content voor een groter doel – #1

Hiermee bedoel ik dat je snackable content kunt maken voor bijvoorbeeld het promoten van een nieuwe lange monster blog. De korte berichtjes en vine-achtige video’s zijn verleden tijd. Jouw volgers willen diepgang. We zijn tenslotte nieuwsgierig aangelegd met zijn allen en willen graag meer kennis opdoen. Dit is waarom de snackable content niet meer een doel, maar een middel moet zijn. Gebruik het niet om hierin jouw uiteindelijke boodschap te communiceren, maar om jouw volgers in te lichten of te teasen voor wat er echt gaat komen. Zie het als een klein stukje storytelling met korte video’s en berichtjes.

Promoot content via micro influencers – #2

Influencers zijn invloedrijke mensen binnen een bepaalde industrie of branche. Dit komt doordat zij of heel bekend zijn of veel trouwe volgers op bijvoorbeeld Social Media hebben. Zo zijn er verschillende profielen met mooie foto’s van vakantiebestemmingen en 100k+ volgers. De eigenaren van deze profielen worden door reisbureaus benaderd om namens hen content te plaatsen of te verwijzen naar het reisbureau.

Micro influencers zijn de iets minder bekende variant van de hele bekende, dure influencers. Door jouw content via micro influencers te promoten komt jouw content in verschillende netwerken terecht. Er zijn namelijk meerdere mensen (of profielen) die jouw verhaal vertellen. Zo kun je een groot online bereik opbouwen en veel website-bezoekers genereren. Daarnaast is de geloofwaardigheid van de kleinere influencers groter dan die van de hele grote jongens.

Verdere promotie en verspreiding van jouw content met behulp van Artificial Intelligence – #3

Er zijn veel verschillende slimme tools op basis van kunstmatige intelligentie die jou kunnen helpen met het verspreiden van jouw content. Deze tools kunnen exact uitrekenen via welke kanalen jouw content het best gedeeld kan worden en doen dat vervolgens. Op deze manier kun jij veel tijd besparen en je blijven focussen op het creëren van killer content.

Verhalen gaan van robots die de wereld overnemen tot rijk worden terwijl je aan het zwembad ligt. Even een opfrissertje… Artificial Intelligence (AI) is een overkoepelende term die een breed scala aan technologieën omvat die de functies van het menselijk brein simuleren. Dit omvat machine learning, deep learning, neurale netwerken en meer… in het kort: slimme technologie die op basis van data zelf beslissingen neemt en slimmer wordt.

Dit zijn een aantal goede AI tools die jou kunnen helpen bij het plannen en verspreiden van content:

  • Hubspot: inbound marketing software & complete marketingoplossingen
  • Bright The Edge: Ontdek de zoekintentie van jouw doelgroep, creëer content en verbeter de relevantie van jouw content
  • Market Muse: Helpt met onderwerpen ontdekken, schrijven en plannen van content.
  • Scoop.it: Simpel content publiceren en automatisch op jouw social media plaatsen.

Maar er zijn ook handige slimme tools die helpen bij het maken van goede content, bijvoorbeeld:

  • Wordlift
  • Grammarly
  • SEMrush (SEO template voor content)

2019 wordt misschien wel de dood van clickbait, dus ga voor écht! – #4

Ik hoop in ieder geval wel dat het einde verhaal is voor clickbait. De reden dat 2019 het einde zou kunnen zijn van clickbait, is dat er steeds meer wordt gefocust op kwaliteit. Op het creëren van kwalitatieve content. Ik raad je aan om echt kwalitatieve content te gaan creëren. Maak geen titels om mensen alleen maar te lokken naar jouw website, maar zorg ervoor jouw titels relevant zijn voor de inhoud van bijvoorbeeld de blog. Zeg nou zelf… Jij wordt het toch ook zat om titels als “Hoe ik €600.000 per dag verdien vanaf mijn bank” en “100k volgers in 1 maand” te lezen. Ik wel! 😉

Integreer video’s in lange blogs voor een hogere on-page time – #5

Video’s worden worden sneller gekeken dan lange lappen tekst worden gelezen. Daarom is het handig om jouw blog samen te vatten in een video van een aantal minuten. Want wanneer mensen een aantal minuten op jouw pagina zijn, is dat eigenlijk al heel veel en geeft dat een positief seintje af aan zoekmachines. Zo stijg je in de zoekresultaten van bijvoorbeeld een Google. Daarnaast ziet het er goed uit wanneer je professionele video’s gebruikt in jouw blogs.

Gebruik video's voor een hogere on page time

Bonus tips voor jouw content marketing strategie

  • Schrijf een pakkende titel en inleiding met daarin je keyword(s)
  • Ga die in op het onderwerp, zodat je jouw bezoekers zo goed mogelijk helpt
  • Maak content social proof: alles moet simpel te delen zijn
  • Zorg voor online interactie omtrent je content

Je hebt nu 5 bruikbare content marketing tips voor 2018, 2019 en verder. Heb je nog vragen? Let us know!

Over <a href="https://www.hulpmetmarketing.nl/auteur/danny-moons/" target="_self">Danny Moons</a>

Over Danny Moons

Als SEO expert en webdesigner werk ik dagelijks aan het hoger laten scoren van websites in Google. Soms door het verbeteren van een website, maar meestal door het neerzetten van een compleet nieuwe website die voldoet aan de regels van Google. Ik vind het leuk om nieuwe concepten te ontwikkelen en mezelf uit te dagen met het blijven verbeteren van mijn design skills. Wanneer ik niet aan het werk ben, ben ik waarschijnlijk gitaar aan het spelen of van de natuur aan het genieten.

Recente blogs

Google Multisearch: Beeld en tekst combineren in één zoekopdracht

Google Multisearch: Beeld en tekst combineren in één zoekopdracht

Bijna iedereen gebruikt Google om informatie te vinden over een bepaald onderwerp. Maar wat als je niet alleen tekstuele informatie zoekt, maar ook afbeeldingen wilt zien? Voorheen moest je dan twee verschillende zoekopdrachten uitvoeren, één voor tekst en één voor...

WordPress 6.2: een nieuwe en verbeterde ervaring

WordPress 6.2: een nieuwe en verbeterde ervaring

WordPress heeft onlangs versie 6.2 uitgebracht en deze heeft enkele nieuwe en verbeterde functies. In deze blogpost bespreken we de belangrijkste kenmerken van deze update en wat ze voor jou kunnen betekenen. Site editor verbeterd Een van de belangrijkste kenmerken...

AI Copywriting: De Toekomst van Online Contentcreatie?

AI Copywriting: De Toekomst van Online Contentcreatie?

In het digitale tijdperk waarin we leven, wordt het belang van effectieve en aantrekkelijke content steeds groter. Als bedrijf wil je opvallen in de online wereld en je doelgroep bereiken met boeiende en relevante informatie. AI Copywriting, het gebruik van...

Missie 2022: de weg naar groenere websites

Missie 2022: de weg naar groenere websites

In 2022 ga ik me met Hulp Met Marketing focussen op het ontwikkelen van groene websites: razendsnelle, lichte websites met een zo klein mogelijke negatieve impact op het milieu. Dat ga ik doen door samen met andere website-experts Wordpress uit elkaar te trekken en in...

Heeft internetsnelheid effect op je pagespeed score?

Heeft internetsnelheid effect op je pagespeed score?

Website snelheid is de laatste tijd een hot-topic, zeker onder SEO specialisten en website bouwers. Sinds Google’s Core Web Vitals zijn gelanceerd, is de snelheid van jouw website namelijk een actieve ranking factor. Dat betekent dat het hebben van een hele snelle...

Dit is TikTok en zo zet je het in als bedrijf

Dit is TikTok en zo zet je het in als bedrijf

Misschien heb je er wel eens over gehoord, heb je er filmpjes van gezien, of zit je er zelf op: TikTok. Deze razend populaire social media app heeft de afgelopen tijd een enorme vlucht in bekendheid gekregen en is om die reden een belangrijke speler in de digitale...

Hulp nodig met je website?